duit poket

Sunday, November 14, 2010

Today's activities !! ;)

my first day bercuti kat rumah macam ni la keja aku.. i've got nothing to do even keja kat rumah sangat banyak.. (malasnyew aku ann?? hik3~ ) okeyh2.. lets talk about WHAT things that i had done today.. ;)

1. macam biasa la bangun pagi sembahyang subuh.. (jam menunjukkan 6.50 am.) masa ni mak aku da tak larat nak gerakkan aku dah sebab aku ni kalau dekat rumah memang susah sesangat nak bangun.. ;p

2. bangun pagi pada pukul 9.10.. ( 'awal'nya !! haha.. ) still mak yang gerakkan and dia betul betul letey nak gerakkan aku bangun.. aku pon tak tau la dah berapa kali dia datang ketuk pintu bilik aku semata mata nak gerakkan anak dia yang sorang nih.. (sorry to say, kat rumah je saya susah nak bangun.. masa kat hostel jam bunyi je terus sedar.. ngee~ )

3. dah bangun for sure la angkat kaki g mandi an.. then makan..pas tu... urmmm.... apa aku buat ar?? jap2.. haaa.. aku lepak lepak je kat dapur tu.. hehe.. pas tu aku g tengok tv.. cita blogger boy then hannah montana.. ;p  

4. pukul 12 adik aku gerak ke skola sebab dia skola petang.. aku pon dengan pantas ambik lappy aku online fesbuk. hehe.. 

5. bila ayah aku blek je, cepat cepat aku lari masuk bilik dengan lappy aku ni.. pas tu aku tengok cita full house.. layan je la.. bosan la.. tapi best !! heee..

6. mak panggil makan.. rasa cam tak lapar.. tapi kesian kat mak pulak. makan je la.. da habis, sambung dengan activity aku blek.. (tak lupa terus g sembahyang dulu.. )

7. aku sempat tengok 1 episod je tadi.. sebab aku on tadi dah hampir 3 jam.. nanti bising lak ayah aku tuh.. huhu.. so aku pon tutup la..

8. aku melilau je kat dalam rumah.. memang bosan tak bertahap dah aku ni. bosan teruk gila arhh.. kejap aku g menempek dekat mak aku, kejap aku g main kucing, kejap aku g tengok ayah aku duk buat keja kat blakang tu.. nak tolong memang sah sah la dia tak bagi.. then aku decide masuk bilik blek je larh.. huhu..

9. aku belek belek handset aku.. tengok picture picture dalam tue.. pas tu tetiba je aku tertido... bangun je dah pukul 6.05ptg.. still mak jugak yang gerakkan.. dia dah letey sesangat dah kejutkan aku bangun sembahyang asar.. sebab da lewat petang dah.. aku pon dengan mata cemey g la mandi mayang suma..

10. pas tu perut lapar pulakk.... dah la kat rumah tak dak apa nak makan.. aku pon g la buat cucuq dengan bantuan mak aku.. (harapkan aku pakai tak jadi la cucuq tu.. hee~ ) bentuk cucuq tu tak cantik la plak.. ah aku tak kisah.. janji masuk perut aku kenyang sudah.. ;p

11. malam pulak, bergosip kejap dekat dapuq dengan mak n ayah.. sembang la sket sket.. adik aku cam biasa la dalam bilik duk main game je dia.. bila sampai dinner time, semua berkumpul... (kecuali kucing kucing aku.. haha.. ) 

12. aku kemas kemas suma, basuh basuh pinggan, then aku sambung tengok tv lagi. haihh.. memang bosan teruk da ni.. melangut la aku tang tu sampai la aku online fesbuk plak skang ni n menaip diary aku dalam blog nih.. bosan kan cita aku??? 

kesimpulannya,, aku sangat bosan di rumah ari ni dan juga ari ari yang mendatang. sekian terima kasih.. ;p

No comments:

Post a Comment