duit poket

Tuesday, November 16, 2010

Di Saat Malam Raya

i'm back !! fuhh.. ari yang memenatkan.. (even i do nothing.. hehe.. tak der la xbuat apa langsung.. still ada keja.. membasuh, memvakum, memasak, membalut ketupat.... )hee.. ketupat?? yup ! tiap tiap tahun aku la yang membalutnya sampai kematu jari aku nih.. sambil balut sambil ngap pulut depan mata aku tuh. hehe.. best oo.. layannn jerr.. hehe.. kalau dulu kakak aku yang balut. aku just tolong bukak kan daun jer.. skang keja tu dah diambil alih oleh aku.. adik aku lak kena la tolong aku wat keja sama. takkan la dia nak duk saja tak wat keja lak kan?? ini tak adil !! haha.. kejam gila aku nih.. ;p

btw, apa yang aku leh cakap, tahun ni tersangat lah bosan sambut raya. tak kira la raya puasa or raya aji.. sama jer.. raya puasa aku n famili baru leh merasa ari raya masa raya ke4.. tu pon sebab orang ramai datang rumah.. dengan famili aku baru nak balik masa tu.. sedih gua cakap.. huhu.. raya aji ni plak.., sapa pon tak blek kecuali angah aku tu jer.. kira orait gak la tu. ada gak yang blek an.. hurm..

bertambah tambah tak syiok nya raya tahun ni adalah sebab aku takleh nak g sembahyang raya.. haisyyyy... 2 kali raya dalam tahun ni, sekali pon aku tak leh nak merasa sembahyang raya n aku frust, kecewa semua perasaan ada skang ni. sebab bila kita g sembahyang tu la baru semangat raya tu ada.. harap harap tahun depan aku bley merasa sembahyang raya beramai ramai.. ;)

kuey raya?? sembang je aku ni cakap nak buat tapi last2 minit hampeh jer.. apa pon tak buat. hehe.. aku kuar beli je dengan mak. lagipon raya ni bukan ada sapa pon yang nak datang. aku n famili balik kampung esok. tak sabar rasanya nak jumpa sepupu sepapat aku tu.. rindu la plak kat diorang. korang tunggu kemunculan acik kesayanganmu esok yer?? heee~ ;p

malam ni actually aku tersangat lah bosan. tengok tv sampai dah tak tahu nak tengok cita apa.. ghost whisperer wajib tengok sebab its one of my favourite tv show.. dah lama giler tak tengok so malam ni mengadap tv la aku. selagi ayah aku tak bukak mulut cakap aku ni suka buang masa selagi tu la aku akan melangut tengok tv + mengadap lappy aku ni after my sis selesai mengonline.. hurm..

so, bila da bosan aku pon mengarang la cerita mengarut aku ni dalam blog kesayangan aku yang tak seberapa  comey nie.. walaupon tak comey kat sini la tempat aku nak bercerita macam macam selain buku diary aku. tak comey pon xper.. i just make it for myself.. just want to learn how to use 'blog'. thats all.. di samping nak berkongsi dengan kawan kawan yang lain.. it doesnt matter an?? ;)

okeyh bloggie..  gotta go now.. see u later.. n to all readers, just wanna say..

good night !! ;)

No comments:

Post a Comment