duit poket

Thursday, December 23, 2010

ok fine !! i really miss my frenz. so what?? aku xleh kuar lepak jumpa2 diorang semua.. habiskan masa hanya di rumah allllllll the time.. nak pegi mana2 pon dengan family.. and belum skali pon lagi dalam cuti ni aku nampak muka kawan2 aku.. sebabnya, aku sendiri xkuar rumah. bukan sebab belagak ke hapa tapi sebab diri aku yang memang serba kekurangan. bukan bermaksud cacat atau OKU tapi xdak transport untuk pegi.. kalau nak jalan kaki pegi rumah kawan memang kompem2 balik sakit kaki atau dalam erti kata lain badan pon boleh kurus. (duh.. whateva~ ) aku xleh bawak moto.. kereta boleh bawak tapi ayah aku sendiri xharapkan aku bawak.. aku punya P dah nak tamat tapi boleh bilang dengan jari tangan. xpayah guna jari kaki pon berapa kali aku drive.. memalukan~

dan aku mengaku yang aku betul2 terasa bila tengok kawan2 aku happy bley jumpa kawan2.. boleh lepak2 sama2.. tambah2 lak bila kawan2 lama aku, geng2 yang paling aku sayang masa aku form 1 hang out bersama2.. dan aku salah seorang daripada geng tu langsung xjoin. macam mana nak join kalau aku sendiri xelh nak kuar rumah.. no wonder la kalau ada kawan2 aku yang perli aku dengan kata2 sinis. apa aku pedulik dengan kata2 ampa.. kalau ampa duk kat tempat aku skang baru ampa tau cemana rasanya.~

aku ada bf.. tapi xleh jumpa jugak.ampa ada rasa x apa yang aku rasa? bf aku sendiri pon bley kuar jumpa kawan2.. cerita pegi mana ari ni.. lepak mana.. dengan sapa.. balik pukul berapa..tapi seriously aku xkisah semua tu.. life masing2.. tapi kenapa aku rasa xhappy ar? rasa macam ada batu besaq duk hempap atas pala aku.. nak luah rasa macam nant memakan diri pulak.. nak simpan takut lama2 meletup.. jangan marahkan aku kalau aku ni seorang yang cepat melenting.. cepat mengamuk.. merajuk xtentu pasal.. sebab apa yang aku rasa skang betul2 buat aku tension sangat2.. sebab aku xdak kawan yang boleh nak angkut usung aku sana sini.. tambah lak dengan parent sendiri anggap aku macam budak kecik.. xbagi p merata.. yup.. aku memang budak kecik.. dari kecik sampai kecik macam ni pon still xberubah.. salah aku kah kalau perangai aku macam ni? 

hidup setiap orang berlainan.. dan ini hidup aku. penuh dengan tekanan.. ada orang walaupun parent jenis yang tegas but still boleh jumpa kawan2.. tapi aku xboleh.. tetap di rumah.. kalau parent marah kurang2 ampa leh kuar enjoy dengan kawan2 kat luar.. tapi aku?? tadah la telinga 24jam seari semalam.. xleh kuar mana2 pon.. nak mengadu?? kat sapa? rasa2 ada yang paham aku x? aku xpernah cerita dekat orang apa aku rasa.. diary aku sendiri pon kalau dia boleh cakap rasanya mesti dia pon dah meluat dekat aku.

apa lagi yang patut aku ubah? kurangkan menangis? aku rasa dengan nangis je aku leh hilangkan tension aku yang bertapuk kat diri aku nih.. kurangkan cemburu? yup.. dah berkurang banyak dah.. walaupun kadang2 rasa sakit ati 2 ada sebab aku betul2 bergantung dekat orang yang paling aku sayang. xkisah la yang tu.. aku sendiri pon ada life yang lebih kurang macam tu jugak.. 

dah la.. ayat aku ni kengkadang macam lari topik pon ada.. maklum la dah gelong.. macam ni la jadinya.. =.=

No comments:

Post a Comment