duit poket

Monday, October 1, 2012

The Qualities of Me


Assalamualaikum.. 

hari ni just nak list beberapa senarai tentang diri aku sendiri. So, here's the list :)

1. Punctual - Aku jenis seorang yang boley la dikatakan punctual. Kalau orang tu cakap nak jumpa pukul 8, pukul 8 la aku tercangak menunggu orang tu. Bukannya pukul 8 baru nak bersiap bagai. N i dont like people yang contohnya janji pukul 8 tapi pukul 8.30 batang hidung pun xnampak nampak lagi. geram tau geram ! -.-

2. Kemas - Tak boleh tengok berselerak. Kalau berselerak, mesti rasa nak kemas. Contohnya kalau bilik bersepah, mesti akan amik benda benda tu then susun balik. Tapi ikot mood jugak. Kalau mood tak sampai, aku biar je dulu. :P :P Kalau mood rajin datang, sebutir habuk pon tak berani masuk. haha :P

3. Tak suka mencampur adukkan hal peribadi dengan hal lain - Dah banyak kali dah duk tengok perangai orang yang bermacam macam ragam. Asal ada benda yang tak kena je, mesti bila balik rumah, buat muka masam depan kawankawan. come on babe.. its just a small things.. lets put aside laa bendabenda macam tu. Tak best tau bila kawankawan terpaksa mengadap muka masam mencuka kita tu lepas tu mood semua orang berubah jadi macam mati laki.sedey tau..

4. Suka gelak - Sangatttt suka gelak! Dan senang sangat nak nanges.. :D Balance la kan? Bila dah banyak gelak, mesti lah ada lawannya. Terutama sekali bila bersama kawankawan. Mereka lebih tahu macam mana perangai aku. Susah nak bermasam muka depan diorang. Sentiasa senyum. Senyum itukan satu sedekah.. :)

5. Tak kedekut - Setakat ni tak pernah lagilah duk berkira dengan orang. Kalau orang nak guna sesuatu barang, contohnya broadband ke, makanan ke, harta benda lain ke or whatsoever lah, tak pernah lagi rasanya kot kedekut dengan diorang semua. Entahlah. Benda ni kita kena pikir jugak. Tak kemana nya pon harta kita tu kalau berkongsi dengan orang. Pahala pun dapat weh..

6. Simple - Ok aku simple je. Jenis tak suka serabut serabut. Pakai sesuatu pakaian tu biarlah aku sendiri selesa dan orang yang tengok tu pun takderlah nak komplem. N aku pun tak payah la susahsusah nak repair itu ini sebab kurang rasa selesa. Terutamanya bab tudung lah. Serious tak reti. Boleh je kalau nak pakai tapi beberapa jam kemudian kau tengok lah betapa serabainya aku. Pastu kau nak kutuk pun kau kutuk lah :P

7. Tak suka marah - Benda yang paling aku tak suka buat. Tapi kalau sekali aku marah, hmm tak tahu lah nak cakap apa. Aku cuma kuat merajuk je.. hihi :P


No comments:

Post a Comment