duit poket

Thursday, October 11, 2012

love you

Assalamualaikum..

petang semalam mak ada anta mesej. hairan jugak sebab mak jarang nak anta mesejmesej ni. selalunya dia akan call je terus. mak tanya, "acik dah makan ke?" aku just jawab, "belum.napa?" then mak cakap, "saja je la tanya." dan secara tak semena-mena perasaan rindu dan sedih terus datang dalam diri aku. bila memikirkan sal mak, terus hati aku jadi sebak. betapa aku amat menyayangi beliau ya Allah..

di kala aku menulis entry ini air mata sudahpun mengalir keluar bila mengenangkan segala susah payah emakku dalam menjaga diriku yang mempunyai 1001 karenah. aku rasa aku lah antara anak yang paling tidak mendengar kata. terasa berdosanya diri ini. akulah anak yang kuat memberontak. tapi mak sabar je layan diri aku. apa yang aku nak, mesti mak akan cuba tunaikan. ya Allah.. baru sekarang aku terasa kesusahan beliau..

seriously tak dapat aku bayangkan bagaimana jika suatu saat nanti aku kehilangan beliau. ya Allah... Kau panjangkanlah umur beliau dan ayahku.. aku rela pergi dulu daripada terpaksa melihat mereka pergi meninggalkan diriku..

biarlah aku hidup berseorangan..tiada kawan..tiada yang istimewa..but for sure aku takkan boleh hidup tanpa  mak aku. my mom is totally everything for me. biarlah walaupun tiada siapapon yang dapat memahami aku. yang penting aku ada seorang mak dan Allah tuhanku yang sentiasa mendengar doa hambanya.

Ya Allah.. ikhlas dari sudut hatiku yang paling dalam, aku amat menyayangi emakku. berikanlah dia ketabahan dalam menempuh likuliku kehidupan. berikanlah dia kekuatan. tabahkanlah dirinya dalam melakukan apa-apa pekerjaan sekali pon. aku tidak akan memilih untuk menikmati nikmatmu yang banyak ini. hanya satu yang aku pinta, aku rela pergi dulu daripada beliau.. I LOVE YOU MUM 



No comments:

Post a Comment