duit poket

Monday, April 4, 2011

i love my new habit !!

MODE : kerajinan mengulangkaji pelajaran subjek economy for this coming test on wednesday di samping merajinkan diri melipat kainkain serta mengadapkan diri di depan blog yang serba kekurangan.. ;D

rasa macam nak rebus rendam bukubuku ni dalam heater pon ada then minum.. mana la tau kotkot bley ingat segala maknenek dalam buku ni cepat dan senang sket.. ;p setelah tidur selama sejam tadi dan sekarang mood nak tidur suda hilang.. good !! tapi jangan tak bagi aku tidur teros macam hari tu sudah.. mau aku mengamok lagi.. huhu..

walau camna pon, aku suka cara aku sekarang.. 'agak' rajin dengan bukubuku.. sebelum tidur pon buku di sebelah.baca dulu sebelum tidur. means that, tak payah mak aku nak call pesan dekat aku sampai berbuih-buih mulut suro baca buku macam zaman sekolah dulu..kalau dulu, jangan harap la nak ada buku. tersangatla malas ya ampuunnnn...... my mom garang giler masa tu sebab aku malas nk mam.. haha.. tapi sekarang mak sayang aku.. muahaha.. ;pp 

paling teruk masa zaman sekolah aku & one of my friends memang malas. *but malasmalas aku, homework selalu jalan key??* sampaikan tertubuhnya KRS (Kelab Ronda Sekolah) haha.. mukamuka ni memang cikgu pon da tak larat nak tengok. asyikasyik ada jer muka dua ekor ni lalu depan bilik guru.. tapi disebabkan kefeymesan kami, rapat dengan cikgu disiplin, dia bagi kami jadi penyambut VIP masa hari anugerah. *bangga nya duduk belakang abang bawak keris* haha..

still ingat cikgu disiplin tu suka sakat kami.. macammacam alasan bagi dekat dia sebab taknak jadi penyambut tetamu.. tapi dia cakap, "elok la ampa dua jadi tukang sambut.. sorang gigi lebih, sorang lagi hidung besar" gigi lebih tu dia refer dekat aku..hesyy..~ masa rehearsal aku terkasar sket letak bunga tu atas kerusi. then sambil menggunakan mic cikgu disiplin tu cakap depan orang ramai dalam dewan, "cermat la sket anak dara oii..kasaQ sungguh" =.=  *perlu ker nak guna mic? slowslow la sket.. malu tau takk*


masa ni kelab taekwondo ajak aku perform untuk sambutan VIP tapi aku dah terima untuk jadi penyambut tetamu..so aku reject yang taekwondo punya offer.. gambar ni masa aku form 4.. but masa aku form 5 baru aku join kelab taekwondo perform untuk sambutan VIP.. BEST GILER ! aku pakai belt biru masa tu walaupon aku baru hijau at that time.. *suke benor nipunyer* hehe.. ;p

okeyy.. gambor ni lebih menunjukkan muka kawan aku dari  muka aku sendiri even guna kamera aku sendiri.. huhu~

inilah hasilnya dari usaha kami meronda sekolah.. hehe..tapi aku amatlah tak berpuas hati dengan zaman sekolah aku..lebih banyak pahit dari manis.. dan pahit tu amatlah PAHIT sampai tak sanggup nak telan. kalau bagi dekat orang lain pon belum tentu ada yang nak terima bagaimana pahitnya zaman sekolah aku.. and that's why i hate my school life.. dan aku tersangat sangat rindukan sekolah lama aku masa aku form 1.. kalau aku kuatkan hati sket mesti tak payah nak pindah sekolah.. rindu sangat dekat kawankawan perlis aku.. ;(

tapi tak semuanya buruk.. masih ada yang baik.. n tersangatsangat enjoy dengan taekwondo team dekat kedah. best sangat.. diorang sporting..memahami..dan dah anggap bestfriend.. datang rumah aku sembangsembang..lepaklepak masa training..paling best kena denda masa training dalam kelas fighter sebab tak ikot arahan..haha.. makan bunga la, pegang batu la..apa ntah lagi.. merapumerapu je diorang tu.. kelas fighter tak pernah tinggal. training dekat sekolah ke, sekolah rendah ker, sekolah menengah orang lain ker.. mesti join sebab under coach yang sama.. 

festae taekwondo

aktif dengan kelab ni ja.. pastu kelab fotografi.. *ingat lagi masa aku join kelab foto, ada se'geng' ni join sekali  lepas tanya aku amik kelab apa* 

kesimpulannya,, habit dulu dengan sekarang dah berubah.. sekarang baru la nak focus terhadap study.. dulu mainmain.. buas melampau lampau.. haisyy.. biarlah.. semua tu dah lepas dan dah berlalu.. focus untuk masa depan pulak dan cuba untuk jadi yang lebih baik.. dan cuba untuk lulus semua paper this sem.. jangan sampai sangkut yer ?! =)

No comments:

Post a Comment