duit poket

Friday, April 1, 2011

bejejes~

pelik kan tajuk tu? haha.. actually takder pape pon.. sebenornya citernye cenggini..
seorang membe kepada roomate datang bilik sambil storystory dekat kami semua.. macammacam gosip la yang dibawaknyer.. tapi bukannya gosip apa pon.. ada la dia cita sorang ni suka cakap 'kau ni bejejes la'.. its something like 'annoying' la.. and ada jugak lecturer yang cakap dekat sorang student ni dengan ayat yang lebey kurang macam tu jugak la.. tapi maksud nya tu takder semata mata merujuk kepada annoying but ada la menjurus ke arah macam nak maki orang pon ada jugak.. entah la.. tak paham aku.. bahasa mana la tu kan? hehe.. ;p

tak pasalpasal malam ni aku buat entry pasal bahasa kan? tapi bejejes tu aku tak tau lak asal dari negeri mana sebab aku rasa kalau perlis takdak word tu.. *rasanya ler* ngee~

tapi lesson yang aku dapat melalui cerita yang dia bawak tadi berkenaan dengan 'someone' buatkan aku berfikir.. *ini cerita gosip lain lak keyh?* 

 berkenaan dengan menutup aurat ni memang la wajib *wajib yer.. bukan harus* especially dalam pemakaian tudung.. yea.. aku pon tak sesempurna dalam membelit tudung atas kepala aku ni sebab aku pon tidaklah sealim mana.. kadangkadang bila keluar depan rumah pon takder tudung yang melekat.. and pernah kena bising dengan ayah hanya sebab keluar bermain di depan rumah tak pakai tudung..masa jumpa dengan 'dia' ritu pon menggerbang jer rambut ni.. haha.. walaupun aku tau yang amatlah berdosa bagi aku berkelakuan macam tu. 
tapi bak kata orang kalau nak tutup aurat biarlah dengan sepenuh hati. bukan sekejap on, sekejap off. bak kata orang tak mau dianggap hipokrit. samalah dengan solat. hurmm.. persoalannya pulak, bila tahun yang nak jadi sesempurna macam tu? semua benda ni yang akan mencegah dari buat maksiat.. tapi macam mana pulak kalau semua benda ni memang dah dipenuhi but still ada yang bersepah buat benda macam tu? maknanya tak sempurnalah amalannya kan?..urmm..

actually aku try nak muhasabah diri sebelum nak study.. *tetiba lak kan* aku memang gadis yang bertudung tapi belum sempurna seperti yang lain. maybe one day baru aku boleh terima perubahan yang macam tu kot. tapi entah la bila.. cuma niat je yang ada.. walaupon tidak bertudung labuh but at least tudung yang menutup dada dan pakaian yang tak ketat macam sekarang menampakkan shape badan. ayah selalu bising pasal pemakaian aku. semua baju aku dia akan komplen. sampaikan aku nak beli baju pon mesti teringatkan ayah.. ayah betulbetul mengambil berat pasal nie. huhu.. *pernah sekali masa aku part one aku tak selepangkan tudung dan memakai stoking bila keluar.tapi semua ni hanya beberapa bulan jer*

so apa yang boleh aku cakapkan ialah,, perwatakan seseorang yang diceritakan kepada kami warga bilik M-L3-07 hari ni membuatkan aku cuba meng'compare' kan diri aku dengan diri dia..tak payah la diceritakan hal orang kat sini.. tak baik membukak aib orang. kita just boleh berdoa agar dia boleh jadi lebih baik masa depan walaupon terpaksa melalui pengalaman yang buruk masa sekarang sebab diri kita pon belum tentu sempurna di hadapan Allah s.w.t... =)

No comments:

Post a Comment