duit poket

Friday, May 6, 2011

kenangan~

sakit perutku kembali menyerang.. haiyakkk.. malas nak buat apaapa ari ni..just berehat..tengok tv..bangun pon pukul 10 hari ni.. agak hairan kenapa mak tak bising lak pagi ni aku bangun agak lewat. hehe.. ;p
okeyh ! hari ni disebabkan aku yang agak bosan..moh kiter story mory about myself dikala kocikkocik dolu.. hehe..
aku start masuk tadika masa umur 5 tahun..sebab dulu aku rajin..cuma bila besar ni ja aku malas nauzubillah.. hehe..tadika aku dekat je dengan rumah..boleh la dikatakan belakang rumah aku..tapi takder la betulbetul dekat belakang.. huhu..waktu pagi ayah anta naik moto..balik tadika mak ambil..jalan kaki je pon sebab dekat sangat..hee..


yang kena bulat tu la aku..hehe..ganas sket cara aku duduk..yang pakai tudung tu cikgu pend islam aku.. yang cina tu cikgu yang ajar semua benda.. dia selalu sayang aku lebih..aku pon hairan..hmm... ;p tadika ni ada dua..tadika anggerik 1 n 2.. aku yang number 2 sebab dekat sket dengan rumah.. yang 1 dekat taman ni jugak tapi belakang sket.. lagi pon tadika tu tak best sket.. hehe.. ;p


ini masa dekat stadium kangar..ada pertandingan mewarna..*bahagianya jadi kanak kanak riang..hehe..* mengaler nya minggu lepas..tapi minggu berikutnya baru penyampaian hadiah.. best friend forever after aku yang pakai baju putih.. nama nina..mak siam..ayah cina..tapi ayah dia dah takdak..merangkap kawan kepada pak aku..yang pakai baju merah tu aku sendiri dah lupa sapa.. penat aku pikir tapi tak ingat jugak. hehe.. maop la yer.. hee.. aku sempoi je kan duduk atas cikgu?? rasa macam disayangi gila time ni..sebelum aku pindah rumah ke konerang ni pon dia still jumpa aku macam anak dia.. baik betul dia dengan aku.. musykil2~ ;p


HAHA !! malumalu.. jangan cakap pape keyh?? ini aku masuk pertandingan menari dan tengah prepare nak menari la nih.. haha serious lawak kot..*muka aku macam budak cina tak?? hehe..* aku tak ingat gambar ni dekat mana tapi dekat kangar la.. dewan apa pon ntah la..dan mak aku pon sangatlah busy menyiapkan aku..aku ingat lagi masa sebelum competition ni..kami sefamili kuar cari bahan nak hias.. aku jumpa *bulubulu*.hehe.. benda tu buat pakai atas kepala.. nampak gebu jer.. aku suka benda tu. hehe..


cuba cari mana aku... hehehe.. ni la teammate aku..akhirnya dapat number 3 keseluruhan.. ok la tu kan..aku sangatlah serabut masa nie berbanding gambar yang di atas tadi.. kalau nak tau..aku yang pakai baju blingbling sambil pegang cheque besau tu..yang rambut dah macam helmet tu la aku. hehe..berada di belakang budak lelaki hindu yang amat nakal at that time.. hehe..rindunyaaa nak menari lagi macam niee.. serious !! ;P


ok out of topic..ini gambar raya tahu bila pon aku sendiri pon tak ingat..aku berbaju kuning..angah disebelah abang dan alang disebelah angah. hehe..adik pon kecik lagi masa nie..rumah dibelakang tu la rumah aku..petangpetang duk kutip bunga kertas ayah..main saljisalji...*kutip daun kering pokok pukul5 yang luruh then baling wat ala-ala salji turun..best! hehe..* jiran aku kiri kanan cina..harihari hobi diorang karoke..and aku start minat segala lagu cina dari diorang la.. paling aku suka masa ni ialah lagu group S.H.E..tengahari rembang orang nak tido diorang pon mulanya melalak.. paling tak tahan jirang sebelah kanan gambar ni karoke pukul 2 3 pagi.. lagi sakit hati.. haha..tapi kalau nak dibandingkan kehidupan dulu dan sekarang..aku pilih hidup aku dekat perlis lagi best sebab perlis tanah tumpah darah aku..life aku..pembesaran aku pon kat sana..kalau orang tanya aku,aku mesti jawab perlis dan bukan konerang.. sorry yer.. huhu...

ok laa sampai sini dulu aku storystory.. penat sudehh.. luvuolls...~ <3

No comments:

Post a Comment