duit poket

Sunday, June 27, 2010

penamat segalanya~

bila teringat, maka air mata la yg akan mngalir keluar.. membasahi pipi..hati pon akan mnjadi sakit dgn tiba2.. ya.. aku mngaku semuanya berpunca dari aku yg jahil ni tp.. tidak ada kah sebarang belas kasihan dari kalian? tiada kah sebarang penerangan tentang maksud kalian terhadap saya? kenapa saya dibiarkan terus dalam belenggu maksud kalian? dgn tiba2, anda membuang saya dari menjadi senarai rakan2 anda tanpa ada sebarang pemberitahuan. saya sgt tergamam dgn tindakan anda.. bila saya bertanya dgn penuh rasa musykil kepada seorg lg, anda pula mnjawab dgn penuh rasa benci walhal saya sedikit pon tidak paham maksud anda.. kenapa saya dilayan begini? dan akhirnya,, sayalah juga org yg terpaksa meminta maaf kepada anda berdua. tp kalian?? kalian telah mengutuk saya di depan org ramai di samping telah menjatuhkan maruah saya... padahal kalian juga mempunyai salah terhadap saya. ya saya tahu bahawa kalian lebih tua dari saya tp apa pula hak saya sebagai org yg muda dari kalian? hanya disebabkan saya muda dari kalian maka kalian boleh melanyak saya dengan sesuka ati kalian? begitukah??


saya tidak mempunyai sesiapa melainkan mak dan org yg saya sdg sanjung lg sayang pada masa sekarang..tetapi sebagai seorang ibu,, beliau tidak boleh menyebelahi sebelah pihak.. dan dia pula? tidak ada rasa malu kah jika saya terus menerus menceritakan hal peribadi saya pada dia? pada siapa patot saya luahkan? tetapi lihatlah anda berdua.. anda mempunyai suami dan anak yg  sentiasa akan menyebelahi anda.. juga keluarga mertua yg akan sentiasa memberikan sepenuhnya sokongan pada anda.. apa pula yg ada pada saya??


di saat mak mahu menyebelahi saya, kalian menyatakan bahawa mak berat sebelah.. tidak menyebelahi kalian.. padahal dia tidak sedikit pon berlaku sedemikian rupa. kalian mmg tidak ada sedikit rasa kasihan pada saya.. di saat saya mahu berasa gembira bila disayangi oleh org lain, tetapi hanya kerana komen hasutan dari org luar,, kalian telah berubah menjadi begini.. sampai hati kalian kan?


kalian hanya memikirkan kesedihan kalian yg boleh berhenti pada bila2 masa shaja kerana sentiasa mndapat sokongan yg padu lg jitu dari org tersayang.. bagaimana pula dengan kesedihan saya yg tidak mempunyai sesiapa? adakah kalian memikirkan soal saya atau kalian sekadar memikirkan soal kalian saja?


saya telah pon tersalah tafsir dgn kalian berdua.. saya fikir, kalian merupakan tempat utk saya mngadu segala masalah yg saya hadapi.tetapi saya silap sama sekali..


saya ingin sekali bertanya kepada anda.. kenapa anda membuang saya dari senarai rakan2 anda tanpa diberi sebarang penjelasan terlebih dahulu? adakah kerana saya telah memadamkan komen tersebut dan anda tidak dapat memberikan penjelasan? kenapa anda tidak menulis di lembaran yg baru di halaman saya? sampai sekarang saya masih lg musykil dgn anda..


lebih menghairankan saya,, pabila saya menghantar mesej kepada seorg lg,, kenapa anda menjawab soalan saya dgn penuh rasa biadap? kenapa anda menjawab sebegitu? padahal saya sdg bertanya kepada anda.. saya benar2 tidak tahu dan tidak paham sama sekali apa yg sdg berlaku..


bak kata org,, biarlah kita yg muda ini mengalah..ya saya telah pon beralah dgn kalian.. entah berapa kali saya asyik meminta maaf kepada anda di ruangan saya.. tetapi bila saya baca di ruangan kalian,rupa-rupanya kalian sdg asyik mengutuk saya itu dan ini.. adakah selama ini saya sedang mengutuk kalian sehingga sanggup menulis sebegitu terhadap saya? jgn kalian salah paham pula terhadap status perihal diri saya yg saya tulis di sebelah bwh gambar profil saya.. saya tulis kalian *** TERBAEKK adalah setelah anda membuang saya dari senarai rakan dan juga setelah saya dimaki oleh anda dgn tiba2.. bkn setelah saya menulis ayt abaikan itu kepada kalian..


sesungguhnya saya berasa sgt benci terhadap diri saya sendiri dan kadang2 merasakan bahwa saya tidak ingin lg berada di atas muka bumi ni.. tetapi oleh kerana saya masih lg mempunyai org yg amat saya sayang pada masa sekarang, saya kuatkan juga hidup saya walaupon tanpa kehadiran kalian berdua..


pada mula nya saya fikir, kalian lebih memahami saya berbanding sesiapa pon. tetapi rupa-rupanya kalian sedikit pon tidak pernah memahami saya.. tentang perangai saya..tingkah laku saya.. tetapi saya amat kenal dgn perangai kalian.. seorang mempunyai karakter yg amat manja, garang, kdg2 sedikit ego, penuh keyakinan diri.. manakala seorang lg boleh dikatakan lemah lembut tetapi berbisa, pandai, sopan, selalu menitiskan air mata dgn mudah.. tetapi jika saya meminta kalian menyenaraikan karakter saya pula,, dapatkah kalian berbuat demikian?


sesungguhnya saya berasa sangat sedih dgn kalian.. saya sgt menyayangi kalian.. kalian juga mengaku sendiri bhawa bnda ini merupakan salah yg kecil dan tidak perlu diperbesarkan.. tetapi kenapa sampai nk membuang saya? kenapa sampai selalu asyik mempertahankan diri masing2? dan saya tidak pernah nampak sebarang ayt minta maaf pon dari kalian melainkan saya yg ntah berapa kali meminta maaf pd kalian..


dan kesudahannya,, begini lah jadinya.. saya benar2 keseorangan.. tiada org yg akan dan pernah memahami saya sampai bila2.. skali lagi saya ingin meminta maaf kapada kalian atas perangai saya yg buruk, huduh, jelik dan sebagainya.. saya minta kalian halalkan lah segala mkn dan minum saya selama ini.. segala perbelanjaan kalian terhadap saya.. maafkan saya kerana terpaksa menanggung saya selama ini dan saya juga tidak meminta utk dilahirkan ke dunia ini.. banyak dosa yg telah saya lakukan terhadap kalian.. ampunkan lah dosa2 saya..saya sudah tidak layak lg berada di samping kalian.. bahagia lah kalian bersama org tersayang. saya ingin mengundur diri..


walau apa pon kesudahannya.. saya masih lagi menyayangi kalian walaupon kalian sudah membenci saya dgn sepenuh hati kalian berdua..

thanx for everything~

i love both of you..

='(

1 comment:

  1. ini hanyalah luahan hati kecil aku untuk tidak membebankan orang yg aku sayang demi mendengar luahan hati aku. tiada niat mahu mengungkit atau menghebohkan perihal ini kepada umum. just untuk tenangkan diri aku sendiri serta mengelakkan diri aku dari terus menangis setiap hari..

    ReplyDelete