duit poket

Tuesday, June 29, 2010

another story from me..

so bored.. memandangkan aku dah lama xbukak blog aku untuk menulis. 24jam hanya untuk facebook saja.. :p

and now here i come again!  =))

setelah sekian lama membisu, banyak cerita yang sudah terkumpul dan menunggu masa untuk diluahkan dalam blog ni. (but not all..) ngee~

cuti aku selama 2 bulan hampir tamat walaupun aku xtau apa faedah yang aku dapat sepanjang cuti ni. nak kata menambahkan duit poket, xpon.. mengurangkan duit lg ada la.. huhu.. apa yang aku tau, this holiday is really great! aku bersama rakan-rakan baik aku berkumpul semula.. hubungan aku bersama rakan yang telah dan pernah terputus dahulu dan baru-baru ini juga telah dieratkan kembali.. so no wonder la im really happy rite now.. =) bak kata orang, buang yang keruh, ambil yang jernih...

kenangan yang memang jarang kami  dapat waktu zaman sekolah dulu baru sekarang boleh dinikmati oleh aku. baru aku tahu apa erti persahabatan yang sebenar. baru sekarang aku diberi peluang untuk merasai semua tu. xmcm masa dulu. aku sering disisihkan sehingga jemputan untuk ke reunion pon aku xdapat. hanya disebabkan keadaan aku yang tidak mengizinkan..

bertambah happy lagi pabila aku telah ditemukan dgn orang yang betul2 aku suka dan juga disukai oleh orang dalam rumah aku sendiri. aku tidak mempunyai niat mahu mempermainkan perasaan orang.. aku xpernah nak menipu dalam hal begini.. aku benar2 berharap yang semua orang dapat memahami aku dan aku harap kali ni aku telah membuat keputusan yang tepat..

dalam kegembiraan yang aku dapat, turut diselitkan kesedihan yang melampau pada masa yang sama. tp bak kata org, air yang dicincang xkan putus.. mcm 2 juga lah apa yg terjadi atas diri aku. aku kini sudah xkisah, tidak mahu ambil peduli. bukan aku yang nk ckp mcm 2. tp aku terpaksa..apa pon aku minta maaf sgt2 atas apa yang telah terjadi.aku harap kita semua dapat kembali ceria seperti dahulu.aku tersangat-sangat rindukan korang.. ='(

setelah penat mengalirkan air mata untuk entah berapa ari, aku ingin sekali menenangkan fkiran aku. berjumpa dia, rakan2 aku.. makan bersama.. jalan-jalan..(first time dalam seumur hidup aku, aku dapat kuar a.star dgn kwn2..mmg sedih..)..main boling bersama..(juga 1st time main..)..mmg best sgt..tp aku xsangka juga keadaan telah bertukar menjadi muram hingga air mata hampir jatuh lagi..tp di kemudian hari baru aku paham apa yang terjadi sebenarnya..

so kesimpulan dari kisah aku, hidup bagaikan roda.. kadang2 happy, kadang2 tak..apa yang penting kita perlu tabah terima kenyataan dan menyesali semua perbuatan yang kita lakukan dan janji xkan buat lagi..yang baik kita ambil.. apa yang kurang, kita letak je kat tepi..

SMILE ALWAYS!! =)

No comments:

Post a Comment