duit poket

Thursday, April 15, 2010

independent day~

da sampai umah.. huuuuu...lteynyer eden~~

ceritanya bermula begini,,,

1st- aku amik teksi dpn uitm utk ke stesen bas..bayar rm12. (settle bab teksi)

2nd-setibanya kat stesen, aku nampak ada sebijik bas yg tulis akan lalu uitm, semeling, tanjung dawai..(dalam erti kata lain, bas lompat. :p )

3rd-aku trus naik bas 2 and duduk cam besa dgn rasa yg amat yakin dgn bas aku aku naik time 2.

4th-time nk byr duit tambang, aku dgn yakin menyebut, shahab. skali pakcik 2 cakap, "adik ni salah naik bas ni..xpa2 satg adik turn dpn tesco,adik ambik bas trans no 2. bas 2 cpat sket".

5th-time 2 aku rasa yg jantung aku da tercabut tp xsempat nk kutip. dgn rasa malu terhadap mamat kat blakang(sbb mamat 2 bdk uitm aku. hwuuuaaaa!!!)

6th-aku menebalkan muka aku dgn membalas, "owh ya ka.. ha xpa la kalo mcm 2. terima kasih ye pakcik".

7th-aku pon turun dari bas tersebut dgn rasa yg amat3 malu and perasaan yg amat takut.tp aku kuatkan diri aku.huh!!

8th-aku try call my b dgn ati yg amat resah, nk nanges, takot n segala mak nenek aku rasa time 2.(dah niat lam ati, kalo b xangkat phone, mmg i nk nanges.huhuhu...tp nasib baik dia angkat. hee.. :p )

9th-then, aku terpaksa menunggu bas yg lalu kat dpn aku.xboleh lalai sket pon sbb takot terlepas bas.

10th-at the same time, ada 3bijik bas yg lalu. aku da start kompius.sampai aku ter'tahan bas city liner yg lalu di kawasan taman and kampung kat kawasan 2.so aku terpaksa melambaikan tgn aku kat driver bas 2 yg aku xjd nk naik bas 2.. (malu 4 da second time in da same day. huhu..)

11th-nasib baik ada aunty sorg ni dtg.so aku meramahkan diri aku utk bertanya bila bas ke a.s akan lalu kat sni.then dia pon gtau kat aku.

12th-selepas beberapa minit, ada sebijik bas trans dtg. aku pon tahan bas 2 dgn rasa yg teragak-agak.thank god, kali ni aku berjaya naik bas yg btol. fuuuhhhhh~~

13th-yeahh!! aku berjaya sampai umah awal iaitu pd pukul 5ptg..huhu.. ok la 2 daripada selalu aku sampai umah kul 7.40.huuu~
kesimpulan:
aku berasa sgt letey ari ni.. huuu~~

No comments:

Post a Comment